Sila Baca Ini Dahulu!!
kepada anda yang akan membaca sila bekal kan bakul di sebelah kiri anda kerana KEMUNGKINAN kamu akan muntah hijau kerana keperasanan tahap dewa tentang diri aku SENDIRI :)
SO, KALAU TAK SUKA BACA, JANGAN GATAL-GATAL NAK TERUSKAN MEMBACA YEAH :)

Friday, June 26, 2015

SEGALANYA TIDAK MUSTAHIL!



Maka genaplah 3 tahun ++ aku menjadi seorang penulis,
Penulis cabuk yang hanya berperang dengan sebuah PC demi sebuah majalah.
Senjata aku sebatang pen, bendera aku sehelai kertas...

Jujur sejak zaman sekolah hinggalah sebelum masuk kolej, tak pernah terlintas di fikiran nak menjadi Salah seorang penulis apatah lagi wartawan.

Aku ingat reaksi wajah mak,
"Betul ke lany nak jadi media ? kerja media susah tau!"
Berulang kali dia sebut perkataan ni..
Entah dari mana aku dapat kekuatan aku kerap juga jawab "YA!"

Macam-macam dah aku lalu seakan dah lali...
Satu demi satu aku hadapi hingga ke hari ini...

Syukur, Tuhan masih bagi kekuatan pada aku..
Kekuatan yang mungkin tak ramai ada.
Aku sabar dan aku redha...
Sungguh pun aku mula dari bawah.

Ya, aku tidak sehebat wartawan berita dengan stand upper...
Tapi aku percaya.. dalam masa yang akan datang,
Insyaallah aku akan dapat apa yang aku mahukan!

INSYAALLAH!
Segalanya tidak mustahil!

No comments: