Sila Baca Ini Dahulu!!
kepada anda yang akan membaca sila bekal kan bakul di sebelah kiri anda kerana KEMUNGKINAN kamu akan muntah hijau kerana keperasanan tahap dewa tentang diri aku SENDIRI :)
SO, KALAU TAK SUKA BACA, JANGAN GATAL-GATAL NAK TERUSKAN MEMBACA YEAH :)

Tuesday, January 29, 2013

allhamdulillah :)



Guys, sory lama gila kot tak update this blog... perghhh berkurun lamanya rasanya kita tak berborak (erkkk!) hahaha...

Alhamdulillah setelah apa jatuh dan banggun yang gua lalui kini gua dapat segala ganjarannya.

Yupp i know something stupid and something sound "POYO" but it is my reality. Wether you like it or not it still my story. :)

Like you guys know i was verry down down n down sejak gua dipindahkan di majalah lain. i know sound stupid! well, siapa lah kita nak melawan everything right ? but yes i admit it, walaupun dalam keadaan ada rasa "terpaksa terima". Jauh disudut hati gua memang tak boleh terima pemergian "sahabat office" gua.

After all the 'gila' things yang kitaorang dah lalui sama-sama, so suddenly kitaorang kena berpisah.... bayang kan lah kalau you guys kat tempat gua...

but its okay....

benar lah kata mak gua, sebenarnya bila kita serahkan 100% hati kita pada tuhan without ada negative 'side' insyaallah tuhan akan sentiasa mendengar dan melihat apa yang dah kita lalui dan dia tahu apa yang akan dan bakal terjadi seterusnya...

Gua tak cakap gua 'menyerah diri' and mengalah dengan hidup buat hati kering je. but actually gua menyerah diri pada tuhan that is the correct things that people will never know. Like youall know for what kan kita nak melawan kalau kita memang tahu dan pegang dengan kata-kata

"SEKUAT MANA PON KITA MELAWAN, KALAU ITU TAKDIR ALLAH, DIA AKAN TETAP MENJADI TAKDIR ALLAH"

so siapalah kita nak melawan kan ???

Okay, lupakan everthing.... sebelum gua semakin melalut dan mengarut gua nak panjatkan syukur Alhamdulillah dan sangat-sangat berterima kasih padanya. Sebab dia banyak memberi ganjaran pada gua! selepas sesuatu terjadi... :)

guys, setelah gua di panggil "budak hingusan", mentah, "senget", gemok, hodoh, bla bla bla... gua dapat sesuatu ganjaran yang tak mungkin gua akan lupa sampai bila-bila which is gua dapat kenaikan pangkat dan of coz kenaikan gaji. gua bersyukur sangat... tuhan sahaja yang tahu bertapa perit getir yang gua cuba telan dan tak akan cuba luahkan. gua simpan dalam hati.. gua tak bersuara dan langsung tak 'menyalak'. gua sabar dan senyum walaupun dalam hati gua tengah menjerit-jerit coz i know, tuhan lebih mendengar doa "dalam hati" seseorang itu :)

so now gua bukan lagi seorang wartawan. Yeah dulu gua pernah di gelar Kadet Wartawan, selepas beberapa bulan gua di beri jawatan Wartawan tetapi kini gua bukan lagi dalam kepompong tuh, kerena gua EXECUTIVE CREATIVE :)